آقای قلعه‌نویی این نوشته با 330 مقاله قبلی فرق دارد/ انتقام با واژه "برخی‌ها"


یا فاطمه الزهرا

وبلاگ خبری ،فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمیه مهرجرد

خیلی خوب فضای فوتبال ایران را می شناسد و می‌داند در این هیاهوی بازیکن سالاری چگونه بازیکنان را به خط کند و آنها را چه در داخل و چه در بیرون زمین هدایت کند.

در برابر ناملایمات و ستیزهای لفظی زبان سرخی دارد و دوست ندارد اگر کسی به او حمله کرد کوتاه بیاید و خیلی صریح پاسخ منتقدان یا بهتر بگوییم مخالفانش را می‌دهد.

او راه جام گرفتن در فوتبال ایران را می‌داند. وی در سال های 85 و 88 با استقلال و در سال های 89 و 90 با سپاهان عنوان قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه اش ثبت  کرده است. علاوه بر این 2 بار هم در سال‌های 81 و 87 نیز با استقلال جام حذفی ایران راه فتح کرده است.

رسیدن به 2 عنوان نائب قهرمانی همراه با آبی‌ها و تراکتورسازی در لیگ برتر نیز در کارنامه ورزشی این مربی دیده می شود و همین آمارها گواهی می‌دهند اردشیر قلعه نویی معروف به امیر قلعه نویی موفق ترین مربی ایران است.

اردشیر لارودی، با کسوت ترین فرد رسانه‌ای در حوزه ورزش، کسی است که امیر قلعه نویی را کشف کرد و او را برای ستاره شدن با خودش به راه آهن برد.

لارودی درباره توانایی‌های قلعه نویی چنین می‌گوید: امیر از همان دوران نوجوانی‌ نشان داد که استعداد ویژه‌ای برای مدیریت در داخل و بیرون زمین دارد و از همان دوران نوجوانی می توانستیم حدس بزنیم که او می‌تواند روی نیمکت توانایی‌های بالایی از خود نشان دهد.

قلعه نویی برای آنهایی که استقلال را دوست دارند سمبل شکست ناپذیری در فوتبال داخلی کشور است و شاید به همین دلیل است که چه در استقلال باشد و چه نباشد، نامش به گوش می رسد.

آنها به خاطر آنکه مربی تیمشان راه قهرمانی را می‌داند، خیلی دوستش دارند و شاید به همین دلیل است که در روزهای جدایی این مربی از استقلال نیز همچنان نامش را روی سکوها فریاد می زنند.

بسیاری از علاقمندان استقلال امیر را دوست دارند و شاید همین پشتوانه انسانی است که زبان سرخش را سرخ‌تر از همیشه کرده و او خیلی راحت و به صراحت گفته‌هایش را بر زبان می‌آورد و چیزی برای نگفتن نمی گذارد در دلش بماند!

قلعه نویی از دست‌های پشت پرده بی محابا سخن می گوید، از سیاسیون به خاطر ورودشان به ورزش انتقاد می کند،‌ حتی در زمینه مدیریت ورزش کشور هم از رئیس جمهور انتقاد می کند، با بازیکن سالاری به سبک خودش برخورد می‌کند و برای شکستن شاخ فوتبالیستی که به فکر عصیانگری است هیچ واهمه ای ندارد و خیلی شفاف و مستقیم ناگفته هایش را بیان می کند.

خلاصه اینکه قلعه نویی راه مقابله با مخالفانش را می‌‌داند و برای پیروز شدن بی محابا می تازد.

زبان سرخ امیر برای زمین گیر کردن مخالفان ادامه دارد و این روزها به نظر می‌رسد که یک تصمیم جدی برای عبور از یک مخالف شاید قدیمی‌اش گرفته است.

این مخالف کسی نیست جز خبرنگار!

*حق با خبرنگاران است یا قلعه نویی؟

به هر حال امیر قلعه نویی در مصاحبه‌های اخیرش چه در نشست‌های خبری و چه در مصاحبه‌های عادی انتقاد از برخی خبرنگاران را فراموش نکرده است و قلم به دستان در پازل گفته های این مربی قرار داشته است.

این واژه  «برخی خبرنگاران» و صحبت علیه آنها حواشی زیادی برای اصحاب رسانه و شخص امیر قلعه نویی به وجود آورده است.

سرمربی آبی‌ها با استفاده از واژه «برخی» به اعتقاد خودش می‌خواهد سره را از ناسره متمایز سازد و مدعی است هدفش از طرح چنین مسئله ای مبارزه با ناپاکی‌های رسانه‌ای است.

اما سوال اصلی از امیر اینجاست؛ آقای قلعه نویی آیا واقعا این روشی که در پیش گرفته‌اید بهترین راه مبارزه با ناپاکی رسانه‌ای است؟

آقای قلعه نویی بهتر است در این دل‌نوشته راحت تر و شفاف تر درد دل‌ها را بیان کنیم و به قول معروف سفره دل را خالی کنیم و کم تر به جاده خاکی بزنیم.

اینکه در سال‌های اخیر عده‌ای از خبرنگاران صورت خوشی به شما نشان نداده‌اند و از کمترین فرصت ها نهایت استفاده را برده اند و به سویت حمله کرده اند، شکی نیست.

اینکه همچنان از 330 مقاله‌ای که بعد از جام ملت‌های 2007 علیه‌ات نوشتند دلخوری و می خواهی به نوعی عاملان را مجازات کنی، هیچ تردیدی به دل راه نمی‌دهیم.

اینکه پس از بازگشت از مالزی و حذف تیم ملی ایران مسابقات جام ملت های 2007 در یک برنامه زنده تلویزیونی به جای پرسش و پاسخ های فنی، به قول خودت بازجویی‌ات کردند تا با چهره ای شکست خورده استودیو را ترک کنی، فراموش نکرده‌ایم.

اینکه به قول خودت خیلی از خبرنگاران دوستت ندارند و همواره علیه‌‌ شما موضع می‌گیرند را می پذیریم و می‌دانم خیلی‌ها بنا بر دلایلی با قلعه نویی زاویه دارند.

اما برای نرفتن به جاده خاکی و فرار از انحراف باید به نکاتی اشاره کرد و به نظر می رسد که باید نکات یاد شده در بندهای مختلف این دل‌نوشته دوستانه را جدی تر گرفت.

آقای قلعه نویی عزیز؛ جنابعالی برای اثبات حقانیت گفته‌هایت به بیایات گوهروار و پندآموز امام علی (ع) استناد می‌کنید و معتقدید برای بیان حقایق از امیرمومنان درس گرفته اید و در این راه هرگز هراسی هم به دل را نمی دهید.

بله، آقای قلعه نویی گفتن حق سیره درستی است و بیان آن بر هر مسلمانی واجب است اما نباید فراموش کنیم که عفو و بخشش هم از بارزترین ویژگی های امام اول شیعیان بوده و همواره مسلمان از این خصیصه امیرمومنان یاد می کنند.

امام علی (ع) همواره یاران و پیرامونش را به فرو نشاندن خشم رهنمود می ساختند و به همین دلیل است که مولای متقیان در این زمینه می فرماید:

«غضب آتشی است مشتعل، کسی که خشم خود را فرو نشاند، آن آتش مشتعل را خاموش کرده است و آن کس که خشم خود را فرو ننشاند خود اولین کسی است که در شعله‌های آن خواهد سوخت»

سرمربی آبی ها؛ می‌دانیم که از برخی دشمنی‌ها که علیه‌ات واداشته‌اند خشمگین شده ای.

واضح است که از فاش کردن مسائل شخصی و خانوادگی که برای تخریبت به کار بسته اند، عصبی هستی.

به مقاله هایی که شاید بارفنی چندانی نداشته‌اند و برای ضربه زدن به وجهه ات نوشتند همچنان موضع داری و می‌خواهی به نوعی تلافی کنی، اما همان طور که در شجاعت و جوانمردی امام علی (ع) را الگوی خود قرار داده ای، پس در زمینه خشم هم از امیر مومنان الگو بگیر و با آرامش بیشتری به راهت ادامه بده.

 

«برخی خبرنگاران اجنبی پرست هستند»، «برخی قلم‌ به دست‌ها، قلم فروش هستند»، «برخی قلم‌ها آلوده‌اند»، «برخی خائن هستند» و خبرنگاران پاکند و اما...

آقای قلعه نویی اینها جملاتی هستند که در چند وقت اخیر برخی خبرنگاران ورزشی را با همین عناوین مورد خطاب قرار داده اید و تاکید دارید که برای مشخص شدن خبرنگاران پاک از ناپاک چنین صحبت هایی را انجام می دهید!

حال اینجا یک سوال اساسی وجود دارد؛ آقای قلعه نویی اگر روزی خبرنگاران ورزشی بخواهند در دفاع از مربیان پاک و امثال آن دفاع کنند، اگر به جای « برخی خبرنگاران ناپاک» از واژه «برخی مربیان ناپاک» استفاده کنند، خودتان چه واکنشی نشان خواهید داد؟

برای لحظاتی هر چند کوتاه خودتان را جای خبرنگاران بگذارید (آن دسته خبرنگارانی که واقعا پاک هستند) چه قضاوتی دراین باره خواهند کرد؟

آقای قلعه نویی با این دل‌نوشته به دنبال محکوم کردن کسی نیستیم چون اتفاقاتی رخ داده که نمی توان به راحتی قضاوت کرد.

هرگز نمی توان از اتفاقی که در جلسه خصوصی تان با اصحاب رسانه در انجمن رخ داد و حرف های خصوصی تان منتشر شد چشم پوشی کرد و ما هم قصد نداریم که از ورود به مسائل شخصی و خانوادگی‌تان، از تخریب های بعضا غیر فنی و تهیه و تنظیم مقاله‌ها و گزارش های غرض ورزانه علیه شما دفاع کنیم، اما انتظار این را داریم که شان و منزلت طرفین حتی در جدی ترین مجادله ها رعایت شود و این خواسته به نظر می‌رسد که خواسته زیادی نیست.

*ارتباط صحبت‌های امیر با ایجاد ذهنیت برای هواداران و مردم

جناب آقای قلعه نویی خودت از همه مسائل ریز و درشت فوتبالی کشورمان آگاه هستی و برای آنکه از زوایای پنهان و نقل و قول‌های اخیرتان بیشتر مطلع شوید یک آدرس بسیار آشنا به شما می‌دهم تا عمیق تر مسایل را تحلیل کنید.

«ورزشگاه آزادی، ضلع غربی ورزشگاه، جایگاه خبرنگاران»

در سمت چپ و راست همین جایگاه، هواداران و مردم علاقمند به استقلال در بازی‌های باشگاهی و ملی مستقر می شوند و در همین مکان از ورزشگاه آزادی ارتباط خبرنگاران با این هواداران چهره به چهره است و ارتباط‌ نزدیک‌تری وجود دارد و اینجا همان جایی است که من و دوستانم در بازی های حساس باشگاهی و ملی به این مکان می رویم و مسئولیت خبری مان را پیگیری می کنیم.

حال که سرمربی آبی ها برخی خبرنگاران را اجنبی پرست، قلم فروش، قلم‌های آلوده و .. معرفی کرده، فکر می‌کنید تماشاگران چه واکنشی نسبت به خبرنگارانی که در جایگاه حضور دارند نشان خواهند داد؟

اصلا دوست داریم بدانیم؛ امیر چه واکنشی به این اتفاق دارد و برای آنکه خشک و تر در این جایگاه و در میادین ورزشی نسوزند تدبیرش چیست؟

آقای قلعه نویی در همین رسانه بارها از جسارت، قدرت مدیریت، توانایی‌ات در حیطه مربیگری و ... مطلب نوشته‌ایم اما چون خودت بارها اصرار داشته ای که نقد منصفانه را به جان و دل می‌خرید و از آن استقبال می‌کنید، اراده کردیم که چنین مطالبی را به رشته تحریر درآوریم.

آقای قلعه نویی در صورت امکان اتفاقات و حواشی بازی استقلال و راه آهن را یک بار دیگر مرور کنید و مسائل را خودتان مورد ارزیابی قرار دهید.

خودمان بارها ساختار برنامه نود و اینکه عادل فردوسی پور، تهیه کننده و مجری برنامه گاهی اوقات بر تنش‌های فوتبالی کشور افزوده گلایه کرده‌ایم و منتقدش بوده‌ایم.

اما در همین مسابقه 20 هزار تماشاگر شعار علیه فردوسی پور می‌دهند و چون جنابعالی او را مافیای فوتبال معرفی کرده‌اید، مجری نود را دلال فوتبال می‌خوانند.

در همین مسابقه به خاطر گرفتن یک عکس علیه عکاس ورزشی شعار سر می دهند و جو چندان باب میل اصحاب رسانه نیست چرا که فحاشی علیه قشری که در این فوتبالی که رقم های میلیاردی رد و بدل می شود و آنها کم ترین سهم را دارند، به حق نیست.

دوست داریم بدانیم واکنش شما به این موضوع چیست؟ آیا لحظه انتقام است یا خودت از برخی شعارها که روی سکوها سردادند ناراحتی؟

 

به صراحت می گویی که مدارکی داری که نشان می دهد بدی ها و پلشتی ها در فوتبال ما بیداد می کند، اگر مدارکی از مافیایی بودن فوتبال و زد و بندها داری ارائه کنید تا مسئولان قضایی و انضباطی بر آن برخورد کنند.

ناگفته‌ها بسیارند اما برای آنکه این دل‌نوشته پیامی داشته باشد سخن را کوتاه می‌کنیم و دوباره یاد آور می‌شویم که آقای قلعه نویی، شما مخالفان زیادی دارید اما به همان میزان هستند دوستانی که حمایت‌تان می‌کنند و دوستت دارند.

هنوز ماموریت شما در فوتبال ملی و باشگاه‌ها تمام نشده و باید با آرامش بیشتری به کارتان ادامه دهید.

این روزها استقلال صدرنشین لیگ است و ادامه راه دشوار، لیگ قهرمانان آسیا در راه است و حریفان آسیایی پرقدرت به مصاف تان خواهند آمد و از همه مهم تر اینکه آقای قلعه نویی قضاوت پایانی در کارنامه هر ورزشکار، مربی، مدیر و .. از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس گام ها را طوری بردارید که آیندگان هم مانند آماری که در کارنامه ورزشی تان دارید، در مورد شما قضاوت کنند.

علیرضا خلیفه

انتهای پیام/خ



http://ziba_lovememahtarin.com.loxblog.com/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:43 توسط امیر رضا زارعشاهی| |


Power By: LoxBlog.Com